Rapporteren

Nulmeting 


Mijn begin niveau.
Voor alle lessen had ik op mijn vorige opleiding globaal al les gekregen over hoe een rapport eruit moet zien. Ik wist dus wel al wat de volgorde was van hoe de inhoudsopgave van een rapport eruit moest zien, maar inhoudelijk wist ik nog niet de regels. 

Wat kan ik al ?
In periode 1 hebben we kennis gemaakt met deze competentie. We kregen een handleiding en deze moesten we ook leren voor het tentamen. Ik heb de handleiding goed doorgenomen en geleerd en heb mijn tentamen toen gehaald met een zes. In periode 2 waren we met andere dingen bezig en merkte ik al snel dat ik in periode 3 dingen was vergeten. Ik wist aan het begin van periode 3 nog aantal wat regels en ook de gehele inhoudsopgave, maar was veel vegeten qua regels voor de inhoudelijke tekst. 
 

 

Doelstellingen 


Verwachting vanuit de opleiding:Je bent in staat om onder begeleiding op de juiste wijze een uitgereikt rapport te beoordelen samen met je projectgroep op basis van de eisen die gesteld worden in de reader schriftelijk rapporteren.

 


Mijn 3 SMART-doelen 

1. Ik heb in lesweek 4 de reader 'Schriftelijk rapporteren' minimaal 3 keer gelezen. 

2. Ik haal een voldoende voor de socrative test, die gaat over schriftelijk rapporteren, in lesweek 5.

3. Ik kan een rapport maken volgens de criteria en lever deze in lesweek 8 in. 

 

Plan van aanpak 
 

Doel 1
Wie                Ik
Wat               Ga opnieuw de reader 'Schriftelijk rapporteren' lezen minimaal 3 keer
Waar             Thuis 
Wanneer       Lesweek 4 
Waarom        Om zo weer up-to-date te zijn van alle regels die horen bij het rapporteren

Doel 2
Wie               Ik
Wat               Maak en haal en voldoende voor de socrative toets over rapporteren 
Waar            Thuis 
Wanneer      De ochtend voor de les 

Doel 3 
Wie               Ik samen met mijn groepje 
Wat              Maken een rapport volgens de criteria voor het vak Media- en communicatieplanning 
Waar           Thuis en op school
Wanneer     Alle lesweken en in lesweek 8 is die klaar en wordt die ingeleverd
 

 

Voortgang 


Doel 1 
Om weer up-to-date te zijn over hoe je juist rapporteertvolgens de Hogeschool Rotterdam wilde ik de reader minimaal 3 keer weer hebben doorgelezen. Ik heb in lesweek 4, een week voor de socrative toets, op de maandag, dinsdag en woensdag avond de reader gelezen en mezelf af en toe overhoort. Op de vrijdag avond heb ik hem nog een keer gelezen dus in totaal heb ik hem 4 keer gelezen. 
Ik merkte dat dit goed voor mij was en dat ik inderdaad veel al vergeten was. 

Doel behaald: Ja, ik heb heb in totaal 4 keer gelezen. 


Doel 2
Doel 1 sluit aan bij doel 2. We kregen een socrative toets in lesweek 5 over het schriftelijk rapporteren. 
Door in lesweek 4 minimaal 3 keer de reader te hebben gelezen was ik ook gelijk al deels voorbereid op de socrative toets. 
We kregen de code de avond voor de socrative toets en hij bestond uit ongeveer 23 vragen. Van de 23 vragen had ik ongeveer 5 fout wat dus betekende dat ik een voldoende had behaald voor de test. 

Doel behaald: Ja, ik heb een voldoende behaald voor de socrative toets. 


Doel 3
Voor het vak Media-en communicatieplanning moesten we een rapport maken wat als tentamen cijfers zou tellen. Je moest dit in een groepj doen in totaal bestond deze uit 5 mensen. We kregen een case over een hotel wat graag meer bezoekers wilde voor hun lounge bar en restaurant. Hiervoor moesten we een marketing communicatie plan opstellen en in rapportvorm inleveren. 
We hebben continu de reader 'Schriftelijk rapporteren' erbij gehouden en hebben hem in lesweek 8 ingeleverd. 

Doel behaald: Nog niet, we hebben nog geen beoordeling terug gehad of het rapport voldoet aan de eisen. 
 

 

Bewijzen
 

Doel 1 
Ik kan niet bewijzen dat ik echt de reader heb gelezen, maar wel dat ik weet waar die staat en dat dient als bewijs dat ik hem heb gelezen. 

 

Doel 2 
Foto van de code van de socrative toets die de docent mij heeft gemaild. 


Doel 3 
Foto van de inhoudsopgave.